19th Ave New York, NY 95822, USA

Lesmethode

TIPS voor de professionele gebruiker

MBO/HBO

Vele sportopleidingen (CIOS/ROC/ALO) werken met de methodes van XPLAYN.
Dit gebeurd op allerlei manieren:
XPLAYN dient als middel binnen praktijklessen t.b.v. het leren lesgeven en organiseren. De lesinhoud is bepaald en de student hoeft zich alleen te richten op vaardigheden als presenteren, organiseren, enthousiasmeren, coachen, etc.. De voorbereiding is overzichtelijk en de opbouw van de uitleg is volgens het meest gebruikte model van Van Gelder dus sluit aan op de structuur van de opleiding.

 

Studenten gebruiken XPLAYN bij de voorbereiding / testfase van een evenement. Zowel de organisatievormen als de activiteiten kunnen met elkaar bekeken worden en beoordeeld op geschiktheid. Overleg is pas doelgericht als iedereen weet wat een activiteit of organisatievorm inhoudt.

 

Studenten gebruiken XPLAYN als inspiratiebron bij het voorbereiden van BPV/stage lessen. Stagebegeleiders komen via studenten uit bij XPLAYN. De jeugd brengt nieuwe eigentijdse activiteiten mee naar de scholen en verenigingen en dat inspireert deze ervaren doelgroep.

Voortgezet onderwijs

L.O. 2 / BSM. Leren lesgeven en het organiseren van kleine evenementen.  XPLAYN sluit naadloos aan op dit programma. Verschillende scholen waar wij mee samenwerken geven gerichte opdrachten die leerlingen kunnen voorbereiden. De opdracht is overzichtelijk doordat alle informatie te vinden is met één druk op de knop.

Zowel de spelen als organisatievormen zijn makkelijk in te delen op moeilijkheid zodat je iedere leerling zijn eigen uitdaging kan bieden. Onder downloads is overigens een overzichtelijke lesvoorbereiding te vinden!

Basisonderwijs

De vakdocent werkt veelal alleen en heeft niet de luxe van een sectie L.O. om zich heen. Met al die jaren ervaring doe je wat goed werkt en dat is logisch. Op studiedagen en symposia bemerken we enthousiasme vanuit deze beroepsgroep.

Nieuwe dingen uitproberen! Leuk voor de kinderen (variatie zorgt voor motivatie) en een gezonde prikkel voor de docent die zijn/haar lessen een nieuwe impuls wil en kan geven.